Pages

Ads 468x60px

Tuesday, February 21, 2012

Minggu Manifestasi Cinta Rasul


[Minggu Manifestasi Cinta Rasul]

Sepanjang bulan Rabiul Awal ini ayuh kita semua bersama hidupkannya dengan menzahirkan kecintaan kita pada Nabi Muhammad s.a.w. InsyaAllah bermula pada 21 Feb (selasa) ini hingga 1 Mac 2012 PGPI dengan kerjasama Jawatankuasa Perwakilan Pelajar IPG Kampus Perlis JPP dan Ikatan Mahasiswa Pendidikan Islam Impi Perlis akan mengadakan :

MINGGU MANIFESTASI CINTA RASUL

Bermula pada selasa, 21 Feb ini di Surau Nurul Iman selepas maghrib kita akan mengadakan Pelancaran Minggu Manifestasi Cinta Rasul ini dengan Tausyiah dan Ceramah daripada Abi Azman Asfan dan alunan beberapa qasidah Muhammadiyyah. Pada malam itu juga kita akan menayangkan TRAILER filem pendek pertama PGPI yang berjudul "Naskhah Cinta Rasulullah".

Pada khamis, 23 Feb satu Ceramah Perdana Ibrah Sirah Rasulullah beserta tayangan video menarik mengenai Rasulullah dan kisah agung Baginda.

Program diteruskan dengan kuliah dhuha pada jumaat, 24 Feb yang akan menyentuh tajuk "Seandainya Rasulullah di sisi Kita". InsyaAllah kuliah kali ini akan dihidupkan penceramah yang mampu menambahkan kecintaan anda pada Baginda.

Program penutupan bagi Minggu Manifestasi Cinta Rasul ini akan kita jalankan pada 1 Mac dengan Ceramah Mega Maulidur Rasul. Tuan penceramah akan mengkisahkan kecintaan pada Rasulullah mampu mengubah jiwa dan ruh kita pada Super Muslim seperti yang digariskan melalui sunnah Rasulullah.

Jadi, inilah peluang untuk kita menambahkan kecintaan pada Baginda dengan menghadiri program di mana nama junjungan agung, kekasih kita ini disebut-sebut. Jom hadir, jom sebarkan!

0 fikr:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...